FAQ OPPO PM-1, PM-2 i PM-3

Różnice między słuchawkami OPPO PM-1 i OPPO PM-2

OPPO PM-1 i OPPO PM-2 mają takie same elementy konstrukcyjne (w tym przetworniki, aluminiową ramę, wymienne pady oraz obrotowe nauszniki), ale istnieje wiele zmian w materiałach użytych w konstrukcji obu słuchawek, jak również w akcesoriach, które dołączone są do słuchawek.

Poniższa tabela przedstawia porównanie pomiędzy dwoma słuchawkami:

PM-1  PM-2
Materiał obszycia pałąka oraz padów słuchawek. Skóra jagnięca Skóra syntetyczna
Wykończenie elementów regulacji pałąka oraz mechanizmu obrotowego nauszników. Błyszczące Matowe
Chromowany pasek dekoracyjny znajdujący się wokół siatki na tyle nauszników. Metalowy Plastikowy
Srebrny pasek dekoracyjny znajdujący się pomiędzy nausznikami, a padami słuchawek. Metalowy Plastikowy
Konstrukcja kabla 6.35 mm . OCC (miedź monokrystaliczna) OFC (miedź beztlenowa)
Kabel 3.5 mm (OFC) do urządzeń mobilnych . Dołączony Dołączony
Jeansowy futerał do przenoszenia słuchawek. Dołączony Dołączony
Luksusowa drewniana skrzyneczka do przechowywania słuchawek. Dołączony Brak
Welurowe Pady. Dołączony Brak
Alternatywne pady ze skóry jagnięcej. Dołączony Brak

Projektant OPPO , używając swojej bogatej wiedzy oraz doświadczenia z zakresu akustyki ludzkiego słuchu dostroił dźwięk PM-1 tak, aby brzmiały jak muzyka na żywo lub system głośnikowy klasy hi-end odsłuchiwany w optymalnych warunkach. W połączeniu z oryginalnymi padami z jagnięcej skóry lub padami welurowymi, słuchawki są bardzo przyjemne i łatwe w odbiorze i brzmią dobrze z wszystkimi gatunkami muzyki oraz urządzeniami towarzyszącymi.

Po premierze PM-1, użytkownicy słuchawek dostarczyli OPPO cenne opinie na temat brzmienia słuchawek, chcieli, aby słuchawki miały więcej wysokich tonów. Projektant OPPO w odpowiedzi na te oczekiwania zaprojektował alternatywne pady cechujące się zwiększoną ilością wysokich tonów, przy zachowaniu doskonałej jakości basu oraz średnich tonów. Ta alternatywna konstrukcja padów została zastosowana również w padach słuchawek OPPO PM-2.

Ponieważ obie pary słuchawek wykorzystują te same przetworniki oraz konstrukcję akustyczną, jakość oraz sygnatura dźwięku PM-2 jest bardzo zbliżona do PM-1, zwłaszcza, gdy PM-1 są używane z alternatywnymi padami.

Wskazówki dotyczące „wygrzewania” słuchawek

„Wygrzewanie” to proces przyspieszonego zużycia mechanicznych, elektronicznych oraz akustycznych komponentów. Dzięki wstępnemu działaniu komponentów przez określony okres czasu można  wyeliminować dolegliwości występujące we wczesnym okresie użytkowania, a praca elementów stabilizuje się. Wraz z postępem, który osiągnięto w zakresie procesów produkcyjnych oraz kontroli jakości, proces „wygrzewania” staje się coraz rzadziej potrzebny. Wielu producentów, w tym OPPO Digital zaleca normalne korzystanie z produktu z pominięciem procesu „wygrzewania”, deklarując, że ich produkty posiadają optymalne parametry już przy pierwszym uruchomieniu lub po bardzo krótkim okresie użytkowania.

Klientom, którzy chcą przeprowadzić w swoich słuchawkach proces „wygrzewania” zalecamy ostrożny dobór poziomu głośności w trakcie „wygrzewania”. Podobnie jak w przypadku przesterowanych kolumn głośnikowych, przetworniki słuchawek mogą zostać uszkodzone na skutek nadmiernego poziomu głośności. Jedną z cech słuchawek planarnych OPPO jest ich wysoka skuteczność sięgająca 102dB / 1mW. Oznacza to, że komfortowe wysterowanie słuchawek wymaga relatywnie niewielkiej mocy. Oznacza to również, że słuchawki OPPO podłączone do potężnego wzmacniacza słuchawkowego, takiego jak OPPO HA-1 mogą zostać uszkodzone przy najwyższych poziomach głośności ustawionych na wzmacniaczu. Poziom głośności emitowany przy takim ustawieniu będzie wręcz bolesny w odsłuchu  i może doprowadzić do uszkodzenia słuchawek. Nie chcesz przecież, aby proces „wygrzewania” doprowadził do uszkodzenia słuchawek.

Podsumowując, zalecamy po prostu słuchać muzyki, bez przejmowania się „wygrzewaniem”. Po około 24 godzinach słuchania będziesz dokładnie wiedzieć jak grają twoje słuchawki. Jeśli jednak z jakiegoś powodu chciałbyś przeprowadzić proces „wygrzewania”, upewnij się, że używasz podobnych poziomów głośności jak podczas normalnego słuchania muzyki. Nie zalecamy „wygrzewania” z wykorzystaniem różowego oraz białego szumu lub sygnału sinusoidalnego ponieważ metody te powodują zupełnie inny ruch przetwornika niż podczas słuchania muzyki, puszczając tego typu sygnały jest również dużo łatwiej uszkodzić przetwornik.